Relaties

Gratis Neuken

Heb je je ooit afgevraagd of het gebruik van seks in reclame helpt om te verkopen? In dit artikel geven we je het antwoord: ja het helpt zeker en vast!

Meer bepaald is het één van de sterkst en meest effectieve verkoopstechnieken die marketeers vandaag gebruiken. Het verband tussen seks en marketing is een gouden combinatie voor bijna eender welk product of eender welke branche. Gebruik je het verkeerd dan loop je het risico om mensen te beledigen en de publieke opinie tegen je te keren.

We analyseren hoe seks de omzet van een bedrijf kan doen stijgen, door deze te gebruiken in een reclamecampagne.

  • De geschiedenis van seks en marketing

Het feit dat seks verkoopt is geen nieuwe uitvinding. Het eerste gebruik in de reclamewereld dateert van 1871 door Pearl Tobacco. De volgende takken die volgende waren café’s, tonics en tabaksproducten. Daarnaast vonden afbeeldingen van naakte vrouwen zich een weg in een spel speelkaarten.

Wanneer we spreken over seks en marketing, kunnen we niet anders dan Calvin Klein te vermelden met de wereldberoemde jeansreclame. Samen met een dubbelzinnige slogan die controversieel was, stegen de verkoopcijfers.

null

  • Hoe werkt seks in reclame? 

Onze hersenen zijn in de loop van de tijd geëvolueerd maar besteed nog altijd veel aandacht aan 3 hoofdzaken: voedsel, gevaar en voortplanting of seks. We zijn ons nooit bewust van deze werking omdat onze hersenen opereren vanuit ons onderbewustzijn, het is voortdurend de omgeving aan het analyseren op zoek naar elementen of indicaties van gevaar, zaken die je kan opeten en personen met wie je kan vrijen.

Door deze werking is het gebruik van seks in marketing zo krachtig. Wanneer een persoon blootgesteld wordt aan een erotisch of seksueel getinte prikkel, activeert dit de hersenen. Het moment dat de prikkel de hersenen bereikt, is het bijna onmogelijk om dit te negeren.

De mens is zodanig geprogrammeerd om te reageren op seks; Het gebruik van grafisch materiaal die een volledig naakt model toont is zelfs niet nodig, het tonen van een enkel of een elegant nek is al voldoende.

  • Belangrijk advies

Het is moeilijk om elk product te linken aan een erotisch thema. Het gebruik van seksuele berichten kan werken maar het kan even gemakkelijk een gevestigd merk op de markt schade toebrengen op de lange termijn. Door het aanvarend karakter van de hedendaagse maatschappij wordt seks en erotisch materiaal in advertenties opener en directer. Dit alles kan een bepaald percentage van het publiek afstotelijk vinden of ongepast. Bedrijven gaan hun reclamecampagnes een artistieke touch geven om dit effect tegen te werken.

Hieronder kan u een voorbeeld vinden van het gebruik van seks zonder daarvoor een vrouwelijk of mannelijk lichaam te tonen. Het slim gebruik van het woord topless prikkelt bij velen al bepaalde gevoelens, de verbeelding kan zijn werk doen.

Sex and marketing - Beetle

About the author

michelle

Leave a Comment